Τετάρτη, 26 Μαρτίου 2014

Είμαστε ότι τρώμε!

Η διατροφή μας παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στη σωστή λειτουργία του οργανισμού μας. Αποτελεί πηγή βιταμινών, μετάλλων και ιχνοστοιχείων, που με την σειρά τους ευθύνονται για την όμορφη όψη της επιδερμίδας μας, τα λαμπερά μας μαλλιά και την αίσθηση ευεξίας που μπορούμε να νιώσουμε. Αποτελεί έτσι το άλφα και το ωμέγα της υγείας μας και δεν αρκεί μόνο η περιποίηση της εξωτερικής μας εμφάνισης με διάφορα καλλυντικά προϊόντα για να δείχνουμε υγιείς, λαμπερές και φρέσκες καθημερινά!


Βιταμίνη A (ρετινόλη)
Είναι από τις πρώτες βιταμίνες που ανακαλύφθηκαν και βοηθά στην νυχτερινή όραση, το σχηματισμό των οστών και την καλή όψη της επιδερμίδας.
Πηγές: Καροτενοειδή, αυγά, μουρουνέλαιο κ.α.

Ασβέστιο
Προλαμβάνει την οστεοπόρωση και συντελεί στην υγεία των δοντιών και των οστών. Για να απορροφηθεί πρέπει να υπάρχει και μαγνήσιο στο σώμα.
Πηγές: Γαλακτοκομικά προϊόντα, ρεβίθια, φακές, σόγια, ξηροί καρποί κ.α.

Βιταμίνες του συμπλέγματος B
Ενισχύουν το μεταβολισμό και παίζουν σημαντικό ρόλο στη λειτουργία του νευρικού συστήματος.
Πηγές: Πράσινα φυλλώδη λαχανικά, πουλερικά, δημητριακά, αμύγδαλα κ.α.

Βιταμίνη C
Είναι απαραίτητη στη σύνθεση του κολλαγόνου, βοηθά στην απορρόφηση του σιδήρου και έχει αντιοξειδωτικές δράσεις.
Πηγές: Εσπεριδοειδή, πιπεριές, ντομάτες, μπρόκολο κ.α.

Βιταμίνη D
Είναι απαραίτητη για το μεταβολισμό του ασβεστίου και του φωσφόρου, προστατεύει από την οστεοπόρωση και διατηρεί την καλή κατάσταση των δοντιών και των οστών.
Πηγές: Λιπαρά ψάρια, αβγά, γαλακτοκομικά.

Βιταμίνη E
Έχει αντιοξειδωτική δράση, προστατεύει από καρδιαγγειακές παθήσεις και θεραπεύει προβλήματα στο δέρμα.
Πηγές: Ηλιόσποροι, αμύγδαλα, καρύδια, ελαιόλαδο κ.α.

Ιώδιο
Βρίσκεται και επηρεάζει τον θυρεοειδή αδένα.
Πηγές: Θαλασσινά, ηλιόσποροι, ιωδιούχο αλάτι, συκώτι κ.α.

Βιταμίνη K
Βοηθά στην πήξη του αίματος και παίζει σημαντικό ρόλο στη δομή των οστών.
Πηγές: Πράσινα φύλλα λαχανικών κ.α.

Λυκοπένιο
Έχει αντιοξειδωτικές ιδιότητες και αποτελεί φυσική ασπίδα κατά της υπεριώδους ακτινοβολίας.
Πηγές: Ντομάτες, σαγκουίνι, παπάγια, καρπούζι κ.α.

Μαγνήσιο
Είναι ένα βασικό στοιχείο για την ομαλή λειτουργία της καρδιάς, των νεύρων, των μυών και των οστών. Βοηθά στη μείωση της πίεσης και την απορρόφηση ασβεστίου.
Πηγές: Πράσινα λαχανικά, κακάο, μαύρη σοκολάτα κ.α.

Νερό
Είναι ο πιο σημαντικός παράγοντας ενυδάτωσης και αποτοξίνωσης του οργανισμού ενώ βοηθά και στην απορρόφηση θρεπτικών ουσιών.

Πρωτεΐνες
Είναι απαραίτητες για τη σύνθεση του κολλαγόνου, της ελαστίνης, της κερατίνης αλλά και της προστατευτικής στιβάδας του δέρματος.
Πηγές: Κρέας, ψάρια, τυρί κ.α.

Σελήνιο
Έχει αντιοξειδωτική δράση, προστατεύει την καρδιά, προλαμβάνει κάποιες μορφές καρκίνου και καθυστερεί τη γήρανση του δέρματος.
Πηγές: Δημητριακά, θαλασσινά κ.α.

Σίδηρος
Βοηθά στην ανάπτυξη, αυξάνει την αντίσταση στις ασθένειες και προλαμβάνει την κόπωση.
Πηγές: Κόκκινο κρέας, πουλερικά, ψάρια, συκώτι, σαρδέλες, φακές, ξηροί καρποί κ.α.

Φώσφορος
Είναι απαραίτητος για τη σωστή ανάπτυξη των οστών και την ομαλή λειτουργία της καρδιάς, των νεφρών και του νευρικού συστήματος.
Πηγές: Δημητριακά, κόκκινο κρέας, ξηροί καρποί, ψάρια κ.α.

Χαλκός
Συμβάλει στη σύνθεση του κολλαγόνου, βοηθά στην αποθήκευση και το μεταβολισμό του σιδήρου, καθώς και στην καταπολέμηση μολύνσεων.
Πηγές: Θαλασσινά, κάσιους, σουσάμι, μανιτάρια κ.α.

Ψευδάργυρος
Βοηθά στην αναγέννηση ιστών, την επούλωση πληγών και λειτουργεί κατά της ακμής. Είναι επίσης χρήσιμος για τα νύχια και τα δόντια (εάν υπάρχει έλλειψη ψευδαργύρου εμφανίζονται στα νύχια άσπρα σημάδια).
Πηγές: Κρέας, στρείδια, κρόκος αυγού, καρύδια κ.α.

Ωμέγα λιπαρά οξέα
Χωρίζονται σε Ω3 και Ω6. Μειώνουν τον κίνδυνο για καρδιαγγειακά νοσήματα και την αυξημένη χοληστερίνη. Ακόμη, δυναμώνουν το δέρμα και τα μαλλιά.
Πηγές: Θαλασσινά, καρύδια, δημητριακά ολικής αλέσεως κ.α.


Πολλές φορές ο οργανισμός μας χρειάζεται και κάποια έξτρα βοήθεια. Τότε ίσως ένα συμπλήρωμα διατροφής να μας φανεί απαραίτητο (ιδιαίτερα σε περιόδους που νιώθουμε ατονία και κούραση). Τον τελευταίο καιρό ξεκινάω τη μέρα μου με τις αναβράζουσες πολυβιταμίνες (δεν περιέχουν ζάχαρη και γλουτένη) της εταιρείας Lanes. Έχουν γεύση πορτοκάλι, περιέχουν 10 βιταμίνες (A, B1, B2, B3, B5, B6, B12, C, D, E) και 3 μέταλλα (σίδηρο, μαγγάνιο, χαλκό). Παλιότερα χρησιμοποιούσα και τις βιταμίνες (χωρίς ζάχαρη και γλουτένη) της ίδιας εταιρείας (βιταμίνη C ενισχυμένη με ψευδάργυρο), με γεύση λεμόνι. Έχω μείνει απόλυτα ευχαριστημένη και σίγουρα θα τις προτιμώ ανά τακτά χρονικά διαστήματα (κυρίως όταν πλησιάζει εξεταστική)!


Stay tuned για το επόμενο post!
Love & Kisses!


20 σχόλια:

  1. Πόσο μ'άρεσε που έγραψες τόσες πληροφορίες και δεν παρουσίασες απλά τις βιταμίνες! Πολύ ωραίο, προσεγμένο κι ενημερωτικό post!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ πάρα πολύ Μαριάννα μου!! Με κάνεις πολύυυ χαρούμενη!! <3

      Διαγραφή
  2. Θα συμφωνήσω με τον τίτλο! Πολύ ωραίο post και ενημερωτικό!!! Μπράβο!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ πάρα πάρα πολύ!!! :)

      Διαγραφή
  3. Θα συμφωνήσω απόλυτα! Πάντα βλέπω διάφορα κ μεγαλύτερη ευεξία όταν παίρνω βιταμίνες :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πραγματικά, σε κάνουν να νιώθεις πως έχεις περισσότερη ενέργεια και αντοχή! :)

      Διαγραφή
  4. Νιώθω ένοχη γιατί τρώω πραγματικά ό,τι να ναι... Αλλά μου έδωσες έναυσμα να τρώω λίγο καλύτερα! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χιχι, κι εγώ φέτος τρώω ότι να 'ναι, αλλά σιγά σιγά προσπαθώ να στραφώ στην λίγο πιο υγιεινή διατροφή! :)

      Διαγραφή
  5. Δεν έχω δοκιμάσει ποτέ να πάρω κάποια βιταμίνη σε τέτοια μορφή όπως εσένα γιατί θεωρούσα ότι έχουν απαίσια γεύση.. Θα το ψάξω όμως :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εγώ το ίδιο! Μέχρι που δοκίμασα τελικά και έχουν γεύση πορτοκάλι και λεμόνι αντίστοιχα! :P

      Διαγραφή
  6. Τι ωραίο άρθρο; :) Εγώ παίρνω συστηματικά βιταμίνη C από τη Solgar (είναι από τις πιο "φυτικές") και γενικά μου αρέσουν όλα όσα την περιέχουν (κυρίως πορτοκάλια, πιπεριές, φράουλες και ακτινίδια). Λένε ότι όποιο συμπλήρωμα και να παίρνεις χρειάζεται και βιταμίνη C γιατί βοηθάει στην απορρόφηση όλως το βιταμινών και μετάλλων. :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν το γνώριζα ότι βοηθάει στην απορρόφηση άλλων βιταμινών. Γενικά λατρεύω κι εγώ πορτοκάλια, φράουλες κτλ! Ίσως δοκιμάσω και solgar! Θα το ψάξω με τις βιταμίνες, τις χρειάζομαι τελευταία! :)

      Διαγραφή
  7. Μόλις εφαγα τα καρυδάκια μου!

    Να έχεις μια όμορφη Κυριακή :)

    http://beautyfollower.blogspot.gr

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μια χαρά σε βρίσκω! Το καλύτερο σνακ! :)

      Διαγραφή
  8. Πολύ ωραίο και ενδιαφέρον :)

    http://fetoula.blogspot.gr

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Πολυ ωραια αναρτηση και χρησιμη!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ πολύ Κατερίνα μου! :)

      Διαγραφή
  10. ευχαριστούμε πάρα πολύ για όλες τις πληροφορίες!!! παλιά έπαιρνα βιταμίνες, τώρα όμως προσπαθώ να τις παίρνω απευθείας από φρούτα και λαχανικά μιας και ζω στην επαρχία πλέον.. :) φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Α μια χαρά! Το όνειρό μου είναι να ζήσω στην επαρχεία!! Κάνεις ότι καλύτερο στον οργανισμό σου! Φιλάκιααα! :)

      Διαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...